Z Tłuszcza do Ostrołęki. Pociągi pomkną z szybkością nawet 160 km na godzinę

2 czerwca, w obecności wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały dwie umowy za ponad 7 mln zł na przygotowanie studium wykonalności modernizacji dwóch mazowieckich linii kolejowych z Tłuszcza do Ostrołęki oraz z Kutna do Płocka.

Planowane inwestycje zwiększą możliwości i atrakcyjność podróży koleją oraz usprawnią przewóz towarów.  Przewidywane jest zwiększenie prędkości pociągów i poprawa przepustowości linii z Tłuszcza do Ostrołęki oraz budowa dodatkowych torów na trasie z Kutna do Płocka.

– Rozbudowa torów z Kutna do Płocka i modernizacja linii z Ostrołęki do Tłuszcza zwiększy możliwości komunikacyjne w województwie mazowieckim. Krok po kroku konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom coraz lepsze połączenia kolejowe. Inwestycje będą miały także pozytywny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zapewnioną lepszy dojazd do rafinerii Orlen oraz elektrowni w Ostrołęce – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. 

Dokumenty określą możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac, a także szacowane koszty obu inwestycji. Studia wykonalności będą podstawą do szczegółowego planowania projektów.

– Modernizacja dwóch mazowieckich linii kolejowej Tłuszcz – Ostrołęka oraz Kutno – Płock – Sierpc to kolejne projekty PKP Polskich Linii Kolejowych SA przygotowywane do realizacji w nowej perspektywie finansowej. Działania te pozwolą utrzymać poziom inwestycji i zaangażowanie wykonawców. Dzięki sprawnemu planowaniu i realizacji prac zwiększy się dostępność i atrakcyjność podróży koleją. Będzie też sprawniejszy transport towarów koleją – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP PLK SA.  

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury, projekt ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego terenów położonych w północnej części Mazowsza, m.in. Kurpiów i Doliny Dolnej Narwi. Możliwe będzie zwiększenie przepustowości linii, a tym samym uruchamianie większej liczby połączeń w ruchu regionalnym. Będzie też sprawniejszy transport towarów po torach, m.in. do elektrowni w Ostrołęce.

W ramach studium analizowana będzie m.in. budowa drugiego toru oraz podniesienie prędkości pociągów nawet do 160 km/h. Planowana inwestycja zakłada ułatwienie dostępu do pociągów dla mieszkańców 14 miejscowości pomiędzy Tłuszczem a Ostrołęką. Podróżni zyskają stacje i przystanki  dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, Wykonawca przeanalizuje też potrzebę budowy dodatkowych peronów, a także możliwość przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych. Analiza obejmie również obiekty inżynieryjne, m.in. mosty i wiadukty, które mają być dostosowane do większej prędkości pociągów. 

Wartość podpisanej umowy to ponad 4,2 mln zł. Studium wykonalności finansowane jest ze środków budżetowych w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów”. Materiały mają być gotowe w II połowie 2022 r. Projekt planowany jest do realizacji w kolejnej perspektywie finansowej 2021 – 2027 w zależności od uzyskania dofinansowania ze środków UE.

Fot. gov.pl

3.3 3 głosów
Ocena artykułu
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
a z

Dlatego ponownie zagłosuję na Prezydenta Dudę

Ola

Nabieraj się dalej na kiełbasę wyborczą.

Ja iona

Miejmy nadzieję że nasze miasto zostanie wyciągnięte z tego marazmu i coś zacznie się zmieniać na dobre

RTL

Przecież tą linią jeździ 5 pasażerów. To jakiś chory pomysł…

Swojak z Pisk

Trzaskowski jest przeciw tej inwestycji 🤬🤬🤬🤬łobuz niszczy Warszawę i wyżej się pcha

Ola

Bycie przeciwko budowie samego CPL ma się nijak do bycia przeciwko rozwojowi kolei. CPL nie ma sensu, jest już lotnisko w Modlinie i o to należy zadbać. Z Ostrołęki do tego do Modlina o jakieś 50 km bliżej Dobrze zorganizowana kolej to alternatywa dla podroży lotniczych. Malo tego, nim mniej zostanie przekazane na CPL (co za ironiczna nazwa Solidarności Baranów 😉 ), tym więcej będzie na rozwój kolei. Czartoryski straszy, bo łatwo mu nie będzie jak PiS zacznie płacić za łamanie prawa.
Na marginesie, Warszawiacy sobie Trzaskowskiego cenią.