Z Ostrołęki w godzinę do Warszawy! I to koleją!

Ważą się warianty przebiegu połączeń do Centralnego Portu Komunikacyjnego. 26 lutego, w siedzibie CPK w Warszawie, debatowali w tej sprawie przewodniczący Rady Powiatu ostrołęckiego Piotr Liżewski, poseł ziemi ostrołęckiej Arkadiusz Czartoryski, minister Marcin Horała – pełnomocnik ds. budowy CPK oraz prezes spółki CPK Mikołaj Wild.

Spotkanie dotyczyło połączenia koleją wielkich prędkości Ostrołęki z Warszawą i Centralnym Portem Komunikacyjnym zlokalizowanym między Łodzią i Warszawą. Dzięki inwestycjom spółek CPK i PKP Polskie Line Kolejowe, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 3, do sieci połączeń dalekobieżnych wysokiej prędkości zostaną włączone Łomża, Kolno, Giżycko, które połączenie z CPK zyskają przez Ostrołękę .

Korzyści dla mieszkańców byłyby spore. Podróż z Ostrołęki na Dworzec Centralny w Warszawie ma się skrócić do 1 godziny i 5 minut.

Obecnie trwa analiza przebiegu linii kolejowej z Ostrołęki do Łomży. Przebieg trasy z Ostrołęki do Warszawy i CPK odbywać się będzie po śladzie linii 29 przez Tłuszcz. Należy zaznaczyć, że będzie to trasa dwutorowa, a obecnie na tym odcinku jest jeden tor – wyjaśnia poseł Arkadiusz Czartoryski,

W styczniu tego roku PKP PLK ogłosiły przetarg na studium wykonalności odcinka torów Ostrołęka- Tłuszcz, z założeniem średniej prędkości 160 km/h. Na rok 2022 planowane jest rozpoczęcie prac przygotowawczych do rozpoczęcia przebudowy linii 29. Na linii Ostrołęka- Łomża trwają konsultacje społeczne odnośnie przebiegu trasy (są trzy proponowane warianty).

Na stronie internetowej konsultacje.cpk.pl, każdy zainteresowany może zgłaszać uwagi do korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach inwestycji CPK.

Co to ten Centralny Port Komunikacyjny? To planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu, w odległości około 37 km na zachód od Warszawy ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w ramach pierwszego etapu ma być w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny. Inwestycja powinna umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK ma powstać także Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe.

0 0 zagłosuj
Ocena artykułu
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Artur

I sie dzjeje! Bardzo dobrze! Gratulacje Piotrek, slowa uznania dla Arka!

alfred

Ludzie głosuja na PO albo PSL
Tylko uni..

Możem zapobiec buowaniu koleji..
Kumu potrzebna ta kulej..
Tylko PO i ZSL może to zatrzymać,
Ludzie od kouleii świnie umnierają, krowy nie chu sie cielić,
Ratujta

Olo

Brawo panowie. Na szczęście komuna nie owładnęły wszystkiego w nadzy mieście i jest komu podejmować starania o rozwój Ostrołęki.

lizus

Brązowy język i tubka wazelinki w ręku

Jasko89

Będzie to samo co z elektrownia ?

gosc

1. przyjdzie nowa władza i powie ze nie ma potrzeby budowac bo przeciez jest kolej w niemczech
2. wyjdzie tak samo jak z elektrownią, a wogóle to uj z Polską wschodnią

Gość

Jak rumiany coś przy tym projekcie „robi” to zapomnijcie już teraz o szybkiej kolei do stolicy.
Na bank nie dokończą nawet jeśli zaczną.

olo

możesz sobie tylko anonimowo pluć na nic nie masz wpływu „gość” he he he

gosc

ostrołeka nie ma żadnej siły przebicia, nasi parlamentarzyści są w mikroskopijnej ilości, i w dodatku nic nie znaczący w ogólnopolskiej polityce, taki plankton parlamentarny. podaj ich nazwiska pzecietnemu mieszkańcowi w-wy, krakowa czy gdanska to usłyszysz ze w zyciu o nich nie słyszeli, a nazwisko Czartoryski to kojarzą z 18-19 wiekiem

Stes

Poproś swoich czerwonych kolesi to może zrobią więcej. I spadaj na MO

hugon

Jesteśmy miastem wyłączonym komunikacyjnie ww porównaniu z innymi lokalizacjami Poprzednie władze miasta,a także obecne nie robią NIC lub tylko ruchy pozorne by powrócić Ostrołękę do sieci połączeń Uważam za takie miasta jak Ostrołęka powinny być łączone koleją jako pierwsze choćby ze stolicą ,Panowie nie pokazywanie planów,ale DZIAŁANIA , nie PROPAGANDA ale CZYNY i wtedy będzie można chwalić.

TRUDNE_SPRAWY

TUBKA WAZELINKI CI WYSTAJE Z KIESZENIU, I TROCHE ZOSTAŁO NA JĘZYKU

PREDATOR 2

NAJPIERW NIECH CZARTORYSKI POWALCZY O ELEKT.WEGLOWA,A POZNIEJ NIECH SIE BIERZE ZA INNE SPRAWY,TAKA MOJA RADA PANIE POLITYKU!!!!

jjjjjj

Brawo !!!

kurpik z daleka

w całej tej zadymie, która pogrążyła Ostrołękę na szczęście jest jeszcze ktoś to myśli o rozwoju regionu. Ukłony Panie Pośle

Ola

Liczą się czyny, a nie słowa. PiS potrafi obiecywać, a poza programem 500+ pomyślanym jako kiełbasa wyborcza innych obietnic nie spełnia. Idą wybory, w sondażach popularność prezydenta maleje, trzeba zatem mydlić oczy.

Mieszkaniec

To są ludzie którym o coś chodzi. Gdzie jest logika tych, którzy rzucają im kłody pod nogi.

Iga

Chodzi im o utrzymanie władzy, zatem obiecają wszystko. Z realizacją może być jak z funduszami na drogi w pewnym powiecie na Pomorzu. Umowy zostały podpisane, a potem PiS i tak się wycofał. Pan Czartoryski jest na liście posłów, którzy poświadczyli nieprawdę przy głosowaniu w sali kolumnowej. Nie na rękę zatem mu zmiana władzy

Carbon

Super przecież tory są potrzebne do wożenia węgla do nowej elektrowni brawo panie pośle dobra robota

niezOstrołęki

Oni nie potrafią zorganizować dobrego połączenia ze stolicą mając w ręku jeden tor, a mydlą wszystkim oczy CPK i dwutorowym odcinkiem kolejowym… Nie bądźcie naiwni, trzeba zacząć wykorzystywać infrastrukturę jaką teraz mamy i wprowadzać przyśpieszone pociągi bez przesiadek w Tłuszczu. Bez tego każda władza będzie bajdurzyła o świetlanej przyszłości przy dwóch torach do Ostrołęki.
Proszę was, zacznijcie myśleć racjonalnie, a nie łykacie wszystko jak pelikany.

20
0
Przeczytaj komentarze i dołącz do dyskusjix
()
x