Wróciły samochody na stary most. To historyczna chwila

Wicewojewoda mazowiecki Sylwester Dąbrowski przyjechał 8 października do Ostrołęki, by dokonać oficjalnego dopuszczenia do ruchu wyremontowanego starego mostu. Samochody ponownie ruszyły starą trasą przez Narew ok. godz. 16.00. Jednocześnie została zamknięta dla ruchu wojskowa przeprawa.

-Most ten został zamknięty po 50. latach funkcjonowania. Został zamknięty z uwagi na duże zużycie i niemożność dalszego z niego korzystania. Dzisiaj, po dwóch latach robót, oddajemy go ponowienie do użytku. To historyczna chwila – mówił wicewojewoda mazowiecki Sylwester Dąbrowski

– Mamy nadzieję, że będzie on dobrze służył mieszkańcom Ostrołęki następnych 50 lat, bo takie są przepisy i gwarancje materiałowe. Mieszkańcom Ostrołęki, a przede wszystkim lokalnym przedsiębiorcom, bo oni byli najbardziej poszkodowani po zamknięciu ruchu ciężkiego – dodał wicewojewoda.

Poseł Arkadiusz Czartoryski z kolei przypomniał, że to w roku 2016 zapadła decyzja o tym, by w 50 procentach dofinansować rozbudowę mostu z Ministerstwa Infrastruktury. Pozostałą kwotę dołożyła Energa.

Tak więc po nowym „starym” moście od 8 października można już przejechać samochodem. Piesi i rowerzyści muszą poczekać do wiosny.

W pozwoleniu na użytkowanie rozbudowanego mostu przez rzekę Narew, którą podpisał Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Wojewódzkiego, czytamy, że pozwolenie jest obwarowane kilkoma warunkami. Dotyczą one:

  • wykonanie do 30 listopada 2019 roku barier energochłonnych na odcinku przy ulicy Spacerowej,
  • z kolei do 20 maja 2020 roku musi m.in. zostać zlikwidowane zaplecze budowy, teren powinien zostać zrekultywowany, ogrodzenia tymczasowe muszą zostać zdemontowane, muszą pojawić się docelowe schody skarpowe, skarpy muszą zostać powierzchniowo umocnione, musi się pojawić oznakowanie poziome i pionowe, muszą pojawić się też krawężniki oraz obrzeża chodnika i nawierzchni na ścieżce rowerowej.

Użytkowanie chodnika dla pieszych i ścieżki rowerowej jest uzależnione od wykonania m.in. stalowej balustrady oraz schowania kabli i wykonania kanalizacji teletechnicznej.

najnowszy najstarszy oceniany
Olo
Gość
Olo

Bez dwóch zdań Ostrołęka skorzystała mocno na czasach rzadu PiS i prezydenturze PiS Kotowskiego. Mija już to a nadal otwierane są inwestycje na które kasę dał obecny rząd a pozyskał poprzedni prezydent !

Dana
Gość
Dana

Trudno się z Tobą nie zgodzić. Też widzę ładne ulice z budżetu poprzedniego prezydenta: Wybickiego, Dąbrowskiej, za chwilę Bukowa i chyba Leśmiana na Stacji. Kotowski też zapewnił całą kasę na Blachnickiego i Ostrowską i Słowackiego do osiedla Stacja. Obecni w ratuszu nawet dokończyć nie potrafią

Do Dany
Gość
Do Dany

A na innych portalach chrzanią głupoty, że Kulik nie kończy bo ma jakieś złe umowy. To idiotyzm, umowy są standardowe, trzeba po prostu dokończyć roboty

Tedi
Gość
Tedi

Dobrze, że był poseł Czartoryski, dobrze, że wojewoda, zabrakło mi obiektywnie J. Kotowskiego. Kleczkowski na pewno nie zaprosił , musiałby na chwilę wznieść się ponad swój poziom

Grześ
Gość
Grześ

Żeby wznieść się nad poziom to najpierw trzeba to mieć.

Kamera
Gość
Kamera

A gdzie Ewendlidajka śmieciowa panna. Że tez bez niej taka uroczystość. Mogłaby jakieś medale wręczyć.

ela
Gość
ela

Brawo dla Pana Prezydenta Kotowskiego gdyby nie to że zapoczątkował tą inwestycję i pozyskał dofinansowanie to dzisiaj nie było by tak pięknego mostu, który jest bardzo potrzebny.

Tom
Gość
Tom

Nie mogę uwierzyć , czyżby na zdjęciu był także czerwony Staś? Z jakiej paki?

Stan
Gość
Stan

Oj tam, Staś pasuje do części odsuwanej barierki

Maro
Gość
Maro

Jeśli to Staś z SLD to lepiej by pilnował ubelisku przy Hallera, tam przecież czerwone ludki czczą powojennych utrwalaczy władzy ludowej, i zmieniony/przefarbowany napis na pomniku tego nie zmieni