Prezydentowi nie podoba się logo Ostrołęki. Uważa, że czas je zmienić

Zdaniem prezydenta Ostrołęki oficjalne logo Ostrołęki jest już dość anachroniczne. Dlatego też coraz częściej w oficjalnych materiałach miasta, zamiast oficjalnego logo miasta, pojawia się logo nieoficjalne. Wzbudziło to czujność radnego Mariusz Łuby, który napisał w tej sprawie interpelację.

Czytamy w niej m.in.: „Pracownicy ratusza posługują się kilkoma rodzajami logo. Jednym razem zamieszczane jest logo z nazwą miasta rozpoczynające się literką „O” przez którą przepływa rzeka, innym razem, z wykaligrafowaną nazwą miasta oraz zarysem budynków i nowego mostu. Jaką zatem grafiką powinno posługiwać się Miasto Ostrołęka?” .

W odpowiedzi prezydent wyjaśnia, że oficjalnym logo miasta jest znak zaprojektowany przez Leszka Sokolla. Jest to logo składające się z litery ‘O” oraz z łukowatej wstęgi przenikającej tę literę. Litera ‘O” jest w kolorze zielonym, środek wypełnia kolor żółty, a wstęga ma kolor niebieski. Logo ma różne wersje, jest z herbem, nazwą miasta lub monochromatyczne.

Dodajmy: w obowiązującym systemie identyfikacji wizualnej Ostrołęki zastosowane zostały kolory flagi miasta: zielony, żółty, niebieski. Autorem tej identyfikacji jest artysta-grafik, który przez wiele lat był szefem Galerii Ostrołęka. Kolor żółty symbolizuje zielone, puszczańskie otoczenie miasta leżącego na kurpiowskich piaskach, a jednocześnie „złote centrum” – bursztyn wśród łąk i lasów. Wstęga w kolorze niebieskim interpretowana jest jako rzeka Narew przepływająca przez Ostrołękę. Kształtem nawiązuje do mostu im. gen. A. Madalińskiego. Zestawienie elementów tworzy literę „Q”, będącą symbolem wysokiej jakości.

Ostatnio jednak coraz częściej oficjalne logo jest zastępowane znakiem autorstwa Radosława Jastrzębskiego (ur. w 1987 roku w Ostrołęce. Studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie). Jego znak to kompozycja miasta i jego uproszczonej panoramy. „Ze względu na swoją nowoczesną, oszczędną i estetyczną formę, z powodzeniem ozdabia niektóre materiały promocyjne” – wyjaśnia prezent Łukasz Kulik. I dodaje, że logo Ostrołęki „w czasie, w którym było tworzone, było efektowne i nowoczesne, to obecnie nieco już odbiega od obowiązujących standardów. Dlatego też potrzebne jest podjęcie działań mających na celu stworzenie nowego logo.”

0 0 zagłosuj
Ocena artykułu
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
goscwkurzony

niech najpierw podejmie dzilania w kierunku zakonczenia inwestycji, ktore zostaly rozpoczete po to aby mieszkancom poprawic warunki zycia w miescie, a nie wydaje pieniadze na niepotrzebne nikomu zadania. niech chociaz usznuje to co naprawde jest wykonane gustownie i mowi o tradycji naszego regionu.

nie wkurzaj sie

Wydaje jakie pieniądze? Jeszcze nikt nic nie wydał. Wypadałoby zrobić konkurs, ale to inna sprawa.
Logo pana Sokolla może dobre było naście lat temu, ale na litość boską, kto dziś używa fontu Times New Roman do nazwy miasta w logotypie??? I ten opis „Zestawienie elementów tworzy literę „Q”, będącą symbolem wysokiej jakości”… to dopiero szaleństwo!

ket

wiekszych problemow nie maja???

Tragedia

Gość

A może w ramach promocji naszego miasta Prezydent chce umieścić zespół ludowy w strojach z innego regionu Polski np. z lubelszczyzny tak jak było to zrobione na plakacie Dni Ostrołęki.? A może dla odmiany w strojach góralskich, łowickich ?

Mag

Po co zmieniac dobre logo. Logo to skrót O Q…a Ogrodnik .

SMUTNY

a może chce dodać,,,,,,,CZRWONY SZTANDAR

Sk/mUTEK

No i będziemy mieli w logo PĘTO KASZANY.
Za grube, grube tysiące.