Prace nad remontem kolei Ostrołęka-Chorzele rozpoczęte. „Dziś jest tak, a będzie…” – pisze radny

Rozpoczęły się prace w związku z modernizacją linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Umowę z ich wykonawcą podpisano w lipcu 2019 roku.

Złożona została koncepcja projektowa. Sam projekt – który jest opracowywany – ma być gotowy w połowie 2020 roku. Jednocześnie, w październiku, przekazano wykonawcy plac budowy.

W terenie wykonywane są prace geodezyjne oraz prace przygotowawcze do dostaw materiałów budowlanych (szyn, podkładów, kruszywa) – dowiedzieliśmy się od Marty Burczyk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W ramach modernizacji odcinka z Ostrołęki do Chorzel remontowanych ma być około 57 km torów. Pociągi będą jeździć z prędkością do 120 km na godzinę (pasażerskie) i 80 km (towarowe). Wyremontowany zostanie także most kolejowy w mieście.

Prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2022 roku. Cała inwestycja kosztować będzie prawie 315 mln zł.

– Po modernizacji przejedziemy z Ostrołęki do Chorzel w 30 minut, a w około półtorej godziny do Olsztyna – mówił podczas podpisywania umowy z wykonawcą Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.  

Postępy w pracach śledzi radny Jerzy Grabowski (PiS). Na Facebooku zamieścił taki oto wpis:

najnowszy najstarszy oceniany
Kotlecik
Gość
Kotlecik

Lajkowanie swoich postów to jak lizanie swoich jaj

ares
Gość
ares

to nie na tym portalu

Sławek
Gość
Sławek

Czy to prawda że nie będzie wyremontowane jeszcze 15 km torów żeby sprawnie dojechać do Olsztyna?