Odbiór techniczny mostu. Inwestycja była realizowana od sierpnia 2017 roku

14 maja odbył się odbiór techniczny mostu w Ostrołęce, który niedawno został mianowany Mostem im. Kard. S. Wyszyńskiego.

Przypomnijmy: zadanie inwestycyjne pn. Rozbudowa istniejącej przeprawy mostowej na rzece Narew w Ostrołęce w ciągu drogi krajowej nr 61 /w tym budowa przeprawy tymczasowej / realizowane było w okresie od sierpnia 2017 roku, kiedy to rozpoczęła się budowa przeprawy tymczasowej, do maja 2020 roku.

Łączny koszt zadania wyniósł ok. 40 000 000 zł brutto. Zadanie finansowane było ze środków: Elektrowni Ostrołęka Sp. z o.o. – 19 900 000 zł netto, subwencji ministerialnej – 16 700 000 zł, ze środków Miasta Ostrołęka – ok. 3 000 000 zł.

Realizacja inwestycji obejmowała: etap budowy przeprawy tymczasowej od sierpnia 2017 roku do grudnia 2017 oku – bez zakłóceń; etap rozbudowy istniejącego mostu – styczeń 2018 roku – maj 2020 roku (zgłoszono problemy: niepewne posadowienie: najprawdopodobniej pale drewniane zamiast żelbetowych, wystąpienie mimośrodu tj. przesunięcie osi płyty mostu względem osi filarów, brak zbrojenia w filarach).

Przedstawione powyżej główne problemy przedstawiane były na radach budowy w których udział brali: Zamawiający Miasto, Wykonawca Strabag, Inżynier Kontraktu SAFAGE, w części spotkań projektant Marcin Łukasiewicz firmy DEDALUS.

Wykonawca proponował rozwiązania. które miały pozwolić zminimalizować ryzyka procesu budowlanego i ewentualnej katastrofy podczas budowy bądź ewentualnie podczas późniejszej eksploatacji. Proponowano zmianę ustroju nośnego z betonu sprężonego na konstrukcję stalową zespoloną płytą żelbetową, bądź budowę nowego obiektu od podstaw włącznie z filarami.

Z uwagi na koszt oraz okres realizacji zdecydowano, po wcześniejszej akceptacji projektanta, weryfikacji i wydaniu opinii technicznej i prawnej, wprowadzić rozwiązanie pierwsze, jako bardziej korzystne.

Poprzedni prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski wprowadził odpowiednie zapisy do budżetu miasta, które zatwierdziła Regionalna Izba Obrachunkowa i Rada Miasta. Zabezpieczenie koniecznych środków własnych, które stanowiły kilka procent całej inwestycji, pozwoliło zawrzeć stosowny aneks z wykonawcą i kontynuować roboty bez dalszych zakłóceń.

Istotnym elementem dla rozbudowy istniejącego mostu było zapewnienie przeprawy zastępczej, dzięki której możliwe było zachowanie ciągłego ruchu nie tylko samochodów osobowych ale i ciężarowych. Ograniczyło to koszty wielu lokalnym przedsiębiorcom, którzy dzięki wybudowaniu przeprawy zastępczej wraz z dojazdami nie musieli korzystać z wielokilometrowych objazdów. Duże zasługi w tym miała Agencja Rezerw Materiałowych, która nieodpłatnie udostępniła most DMS-65 oraz jednostka inżynieryjna nr 1523 z Inowrocławia, która dokonała montażu i demontażu konstrukcji DMS-65.

Po niespełna trzech latach inwestycja dobiegła do końca. Mieszkańcy otrzymali do użytkowania rozbudowany obiekt z nową konstrukcją na której wykonano m.in.: szeroką jezdnię, chodnik, ścieżkę rowerową i oświetlenie LED. Obiekt jest bezpieczny, solidny i co najmniej przez kilka dziesięcioleci będzie służył mieszkańcom Ostrołęki i okolic.

0 0 zagłosuj
Ocena artykułu
26 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Rom

O radni! To odbiór będzie profesjonalny. Patrzcie na krawężniki!

Nazwa*

Wojtek kolegów ze szkół Ci zwalniają, a Ty cudze mosty odbierasz. Weź zawalcz o oświatę w mieście bo pod Twoją władzą leży i kwiczy, jak nikt nigdy w historii nie widział…

Anna

Wybitny fachowiec inzynier Jan Niski cieszy się, patrząc z Nieba na most im. Kardynala Stefana Wyszyńskiego w Ostrołęce. Pod jego kierownictwem powstał tez most w Rózanie i Nowogrodzie.
Po trzech latach remontowania starego mostu mamy nowy „stary’most. Piękna realizacja tegoz przedsięwzięcia. Podziękowania i szacunek dla ekipy realizujacej projekt w latach 2017 -2020.
Oby służył współczesnym jak najepiej i najdłużej!

Yyy

A konkretnie kogo?

Wera

Prezydent Kotowski z pomocą posła Czartoryskiego wywalczyli największe wsparcie finansowe liczone w dziesiątkach milionów . Miasto by sobie bez tej wywalczonej kasy nie poradziło z przebudową mostu. Normalni mieszkańcy niech pamiętają

Tymek

Zwolennicy Kulika g… pamiętają . Oni są przekonani że to ich idol wszystko zrobił . Pustaki

Ostr

Szkoda że nie udało Kot…. za swoich rządów dokończyć tej budowy i hucznie otworzyć odebrać. Nie udało się!

Roma

Most jest, na lata. Tylko palant nie rozumie, że z wyzwaniem skutecznie zmierzył się prezydent Kotowski, że najwiecej pomógł poseł A. Czartoryski. I chrzanić otwarcia!

gość

Ten most mógł być wyremontowany wiele lat wcześniej ale zacietrzewienie kotowskiego spowodowało opóźnienia w rozpoczęciu realizacji.

Urzędnik

Powtarzasz głupoty i kłamstwa durniów . Dopiero Kotowskiemu i Czartoryskiemu udało się uzyskać kasę z dwu źródeł . Wcześniej nikt nie chciał wesprzeć w prawie 100 proc. I nie wierz w kłamstwa że chciał pomoc wojewoda z PO. Nie chciał , próbował tylko zamknąć most i to bez uprzedzenia. Takie fakty

Lokals

Gratulacje dla prezydenta Kotowskiego!

Ostrołęczanin

Pan Kotowski przegrał wybory a most będzie służył przez lata. Szacunek Panie Prezydencie Kotowski!

Przedsiębiorca

Tak się przypie…. a przeprawa zastępcza uratowała moją firmę. Dziękuję byłemu prezydentowi

Karol

Moją też , szacunek

Mieszkaniec

Kotowski z Czartoryskim pozyskali taką kasę. Kulik ledwo dokończył budowę , dużo po terminach. Będą kary ?

Ula

A kiedy Kulik z Klekotem pozyskają jakieś środki , kiedy zrobią cokolwiek od podstaw i na własny rachunek ?

ha ha ha

ha ha ha ha ha 🙂 🙂

Yyy

Ludzie to jednak niewdzięczni. Kotowski most pobudował a oni go nie wybrali. Dlaczego? To nic. Tetaz elektrownię buduje. Oby dokończył. Bo ktoś śmietankę spije i larum się podniesie: budował…..

Wera

Most jest, to fakty. A ludzka wdzięczność ? Na pewno Kotowski czy Plocha nie dla niej pracowali

dużo %

Co autor miał na myśli wrzucając zdjęcie nr 1 w galerii?

Ja iona

Tow. Kulig potrafi tylko niszczyć nic nie potrafi zbudować od zera żadnego projektu . Pamiętajcie że wiele inwestycji rozpoczął poprzedni prezydent kotowski

mieszkanaka Ostrołęki

Na takie inwestycje trzeba będzie zaczekać w Ostrołęce jeszcze 4 lata. Za Kulika nic takiego nie powstanie. Komuna w Ostrołęce to przekleństwo w wyniku demokratycznych decyzji ludzi. W kraju rządzi PiS a my na aucie.

luk

wstydu nie maja ci lokalni politycy co poszli na ten most na zakończenie prac fotografować się. Ktoś inny zdobył finansowanie, wziął na siebie czas trudnej budowy i przeprawy tymczasowej a ktoś inny pręzy się na otwarciu ….. życie

Robert

Prezydent Kotowski i wsparcie posła Czartoryskiego – ten most jak widać z wyliczeń Ostrołęka dostała w prezencie. Teraz nie wiem , czy w przewidywalnym dziesięcioleciu kiedykolwiek miasto otrzyma takie środki. W kraju PiS, wybory prezydenta RP wygra PiS a u nas komuna i du…a

Narew

Od razu widać sympatie portalu i komentujących. Most jest. Ktoś zapoczątkował ale nie mógł skończyć. Zrobił to więc obecny włodarz. O co chodzi?

TGV48

„Niewątpliwie największe wydatki pochłonął remont starego mostu. Tylko w 2019 roku na realizację przeprawy wydano blisko 15 mln zł (całkowita wartość zadania to ok. 40 mln 838 tys. 181 zł).”

jakie 3 miliony z budżetu miasta w samym 2019 wydano 15 milionów ???/ co za głupoty tutaj propagandowe są wypisywane !!!!!!