Obwodnica Ostrołęki i nowy most. Zobacz jak się zmieni układ komunikacyjny

Most, który połączy brzegi Narwi, będzie miał długość 221,6 metra. Będzie składał się z czterech przęseł opartych na pięciu podporach. Podpory będą co 50 metrów skrajne, środkowe co 60 metrów. Szerokość mostu to 12 metrów 88 centymetrów. Na moście będą dwie jezdnie po 3,5 metra plus pobocze 0,5 metra i ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metry. Most będzie w najwyższej klasie, jedyny taki w okolicy.

Wszystkie te powyższe dane zostały wyjawione 13 sierpnia podczas wizyty w Ostrołęce Waldemara Budy, sekretarza stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Projekt pilotuje Starostwo Ostrołęckie przy wsparciu lokalnych parlamentarzystów. Zainteresowane są także gminy.

– Była potrzeba budowy mostu, ponieważ obecna przeprawa w Ostrołęce jest remontowana, a drugi most ma ograniczoną nośność. Ponadto ruch kierowany jest nim do centrum miasta, a więc nie wszystkie samochody mogą się nim poruszać – mówi wicestarosta Krzysztof Parzychowski.

Po konsultacjach z wieloma podmiotami uznaliśmy, że najlepszym miejscem będzie Teodorowo, gdzie istnieje prom, i gdzie mieszkańcy często się skarżą, że nie mogą się przedostać z jednej strony na drugą do swoich pól i łąk. I tak pojawił się pomysł, by w tym miejscu pobudować przeprawę mostową.

Dojazdy do mostu w części będą po zupełnie nowym śladzie, a w części po istniejących drogach. W sumie dojazdy do mostu będą miały długość 3,7 km, będą to dojazdy w standardzie klasy G, czyli drogi głównej, o szerokości 7 metrów, pobocze żwirowe 1,24 metra, częściowo ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów. Most połączy Teodorowo i Łęg Przedmiejski.

Wicestarosta ostrołęcki Krzysztof Parzychowski tłumaczy:

– Należy tę inwestycję rozpatrywać także w kontekście budowy obwodnicy Ostrołęki. Na obwodnicę jest teraz ogłaszany trzeci przetarg, ponieważ środki, jakie na nią były przeznaczone, okazały się niewystarczające. To, co zabraknie, zostanie dołożone z budżetu państwa i obwodnica w końcu powstanie. Jest ona zaplanowana w okolicach Dobrołęki do Łodzisk. Dodatkowo chcemy połączyć przeprawę mostową z Via Balticą poprzez sieć dróg powiatowych na terenie gmin Rzekuń i Troszyn.

Szacowany całkowity koszt inwestycji to 61 mln zł. Ma być realizowana w trzech etapach, a sam proces budowy obejmie lata 2022-2023.

Wybraliśmy wariant, który najmniej ingeruje w środowisko naturalne. Przebiega on przy wysypisku popiołów elektrowni. To są tereny mniej wartościowe przyrodniczo – podkreśla wicestarosta.

0 0 zagłosuj
Ocena artykułu
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Karol

Ja Cię pier…. Czyli obwodnica będzie w gminie Lelis? Prusik czy poinformowałeś mieszkańców gminy , Łęg przedmiejski, Białobiel, Siemnocha , Gnaty?
Już wpuszczono na teren gminy linię 400 kg

Co teraz

Czy będą wysiedlenia mieszkańców?

zła miszkanka Lelisa

Karol może jakaś propozycja jak rozładować korki na rondzie przy Mac Donaldzie i codzienne czekanie mieszkańców Leilsa w korkach. A korki będa jeszczwe większe gdy ruszą po otwarciu starego mostu tysiące tirów, które teraz nie jeżdżą. Odpowiedz mądralo zamiast pierniczyć pierdoły

Paweł

Może tobie pod oknem puścimy te setki tirów i wtedy porozmawiamy o pierniczeniu.
Z Łęgi Pani radna jest przewodniczącą rady gminy i powinna postawić wójtowi stanowczy sprzeciw jeśli dba o swoich mieszkańców i wyborców

dknsv@gmail.com

Co ważne jest to poza granicami Ostrołęki, czyli Kulik nie może tu nic spierniczyć.

luk

Oby PiS wygrał wybory to dokończą i obwodnice i elektrownię. Inaczej z platfusami będziemy w czarnej du…pie

Zainteresowany

Pomysł mostu może i dobry – jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Miałby sens gdyby połączyć most porządną drogą do miejsca włączenia planowanej tzw. obwodnicy Ostrołęki w ciąg drogi 53. Ciekawe też co to za „mądry inaczej” projektant poprowadził drogę po koronie składowiska popiołów dodatkowo odcinając je od pompowni wody powrotnej. Już widzę jak EEO zgodzi się na taki jej przebieg po swoim terenie.

Mirek

To raczej koncepcja a nie finalny projekt. Zawsze można spokojnie skorygować

Patriota

Pani radna Dobkowska na pewno wsłucha się w głos lokalnej społeczności i nie pozwoli jeździć tirom pod naszymi oknami. Pani radna zablokować te coś. Czekamy na dzialania