Nowe połączenia autobusowe coraz bliżej

We wtorek 27 sierpnia w ostrołęckiej delegaturze Urzędu Wojewódzkiego samorządy podpisały umowy na dopłatę do przewozów autobusowych. Dzięki temu jest szansa na przywrócenie połączeń po zlikwidowanych PKS-ach.

Przypomnijmy, że rząd uchwalił ustawę o funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Pozwala ona na udzielenie dopłaty do jednego wozokilometra na reaktywowanych albo nowych połączeniach. To ma zachęcić przewoźników, aby powrócili na trasy do tej pory nierentowne.

O taką dopłatę do wojewody wnioskowało kilka naszych samorządów: powiat ostrołęcki, gminy Troszyn, Czarnia i Myszyniec. Porozumienia z wojewodą podpisały również samorządy z sąsiednich powiatów.

– Mam nadzieję, że to początek – mówił wicewojewoda mazowiecki Sylwester Dąbrowski. – W końcu jest ustawa, która mówi o tych najmniejszych wioskach, gdzie nie opłacało się do tej pory nic robić: ani dróg, ani puścić autobusów.

Dziś te połączenia zostają przywrócone bądź utworzone od nowa tam, gdzie jest potrzeba.

Wicewojewoda dodał, że ustawę, aby weszła w życie, ktoś wpierw musi uchwalić. Stąd obecność przedstawiciela parlamentu: senatora Roberta Mamątowa.

– Mam dzisiaj wyjątkową satysfakcję – mówił o wprowadzonej ustawie, a także podpisanych porozumieniach, senator Robert Mamątow. – W naszym regionie został zlikwidowany PKS, później przejęty przez firmę zagraniczną, która też ostatecznie zlikwidowała wszystkie połączenia.

Firma Gabriella przejęła to wszystko i życzę im jak najlepiej. Chciałbym, aby się rozwijali i aby przywrócili tych połączeń pomiędzy małymi miejscowościami jak najwięcej.

Wójt gminy Troszyn Edwin Mierzejewski zwrócił uwagę, że prywatni przewoźnicy nie są zbyt zainteresowani kursami po małych wioskach. Przydałoby się – mówił – rozszerzyć program, tak aby możliwy był zakup autobusu. Wówczas przewozy organizowałaby gmina, tak jak to będzie w gminie Troszyn.

– Zobaczymy, jak to dalej będzie się rozwijało – tłumaczył senator Robert Mamątow.

Dziś jest to dopłata 1 zł. Jeśli budżet państwa będzie stać, może będzie to większa suma i wtedy łatwiej będzie zachęcić prywatnych przewoźników do prowadzenia kursów nieopłacalnych.

Jakie połączenia powrócą bądź zostaną utworzone w powiecie ostrołęckim? Dowiecie się tego TUTAJ.

najnowszy najstarszy oceniany
BEN
Gość
BEN

TO SĄ KONKRETY .PIS PAMIĘTA O POLSCE POWIATOWO-GMINNEJ. BRAWO TAK DZIAŁAĆ

Krzyś
Gość
Krzyś

POwcy potrafili zamknąć kolej, sprzedać pks.PIS powoli to odbudowuje .Tak trzymać

historyk
Gość
historyk

Na posiedzeniu Komisji Skarbu w dniu 9 czerwca 2010 roku ówczesny Podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa Mikołaj Budzanowski (a od 2011 do 2013 minister skarbu państwa) tak mówił (za protokołem z Komisji): ” Z 60 spółek PKS nadzorowanych przez ministra skarbu państwa, 38 przeznaczono do komunalizacji. Marszałkowie województw, przede wszystkim świętokrzyskiego, lubelskiego i podlaskiego wyrażają zainteresowanie komunalizacją. Z wnioskami o przejęcie spółek PKS występują w większości starostowie. Wśród 22 spółek PKS przeznaczonych do prywatyzacji 7 jest z województwa mazowieckiego. (…) Uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie efektu synergii tych spółek na terenie województwa mazowieckiego. Stąd we wrześniu ub.r. złożyliśmy… Czytaj więcej »

Fryt5
Gość
Fryt5

Wygra PO to g… zrobi 😊😊😊