Most kolejowy do rozbiórki, ale zachowajmy część przęsła

Radnemu Jerzemu Grabowskiemu (PiS) – wiadomo to nie od dzisiaj – sprawy dotyczące kolei szczególnie leżą na sercu. Teraz napisał interpelację do prezydenta Ostrołęki w sprawie rozbiórki mostu kolejowego.

Przypomnijmy, że w wkrótce most kolejowy zniknie z krajobrazu Ostrołęki. Zostanie kompletnie przebudowany w ramach modernizacji linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele. Prace mają rozpocząć się w II kwartale 2021 roku, a zakończyć w 2022 roku.

Z propozycją dotyczącą tej inwestycji wyszedł radny Jerzy Grabowski. Poprosił prezydenta Ostrołęki o podjęcie rozmów z PKP Polskie Linie Kolejowe – chodzi o pozostawienie części przęsła mostu kolejowego.

„W imieniu miłośników kolei, pasjonatów historii kolejnictwa oraz moim własnym zwracam się z prośbą o podjęcie rozmów z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sprawie możliwości pozostawienia części przęsła mostu kolejowego rocznik 1954 szlaku Ostrołęka – Szczytno, linia nr 35, który zostanie rozebrany i zastąpiony nowym mostem w ramach rewitalizacji linii nr 35.

Pozostawiona część przęsła stanowiłaby w przyszłości dla mieszkańców naszego miasta i okolic, a także dla podróżujących koleją na północ, przykład myśli inżynierskiej XX wieku.

Uważam, że dobrym miejscem posadowienia tej wspaniałej konstrukcji (kratownicy nitowej) byłoby miejsce w najbliższej odległości przy nowobudowanym moście kolejowym.

Niech ta mała cząstka historii architektury kolejowej pozostanie dla potomnych.”

5 1 zagłosuj
Ocena artykułu
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Stes

Dobra inicjatywa

Marek

Świetny pomysł , gratuluję

PMm

a Po co złom trzymać? bez sensu pomysł.

Marek

Jaki złom? Pomysł super.

oop

przęsło. Po co to trzymać?