Linia kolejowa Ostrołęka – Chorzele przywracana do życia. Wznowiono też ruch pociągów

Trwają warte prawie 315 mln zł prace związane z remontem linii kolejowej z Ostrołęki do Chorzel. Póki co są to roboty przygotowawcze. W związku z nimi wznowiono na tym odcinku ruch pociągów.

Prace to efekt podpisanej w lipcu umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele”. Dotyczą one ok. 60 km, a umowa opiewa na na sumę niemalże 315 mln zł.

Gdy roboty się zakończą, prędkość pociągów pasażerskich będzie wynosiła do 120 km/h, a towarowych 80 km/h. To ma zagwarantować szybkie połączenie kolejowe Ostrołęki z Chorzelami, a także ze Szczytnem i Olsztynem. Prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2022 roku.

A już się rozpoczęły. Pisaliśmy o tym m.in. TUTAJ. „W terenie wykonywane są prace geodezyjne oraz prace przygotowawcze do dostaw materiałów budowlanych” – dowiedzieliśmy się na początku listopada z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Z powodu prac na linii Ostrołęka-Chorzele wznowiono ruch pociągów: będą tędy przejeżdżać póki co te, które zajmą się dostawą materiałów budowlanych na plac budowy. Ustawiono, pod znakami STOP, przy przejazdach kolejowych, specjalne tabliczki informujące o tym fakcie. Należy się do nich bezwzględnie stosować.

Zdjęcia z rozpoczętych robót można znaleźć m.in. na Facebooku Pociągi w obiektywie mojego aparatu. Poniższe fotografie wykonano w Parciakach, znajdujących się nieopodal Baranowa:

O postępach prac przy reaktywacji wspomnianej linii można przeczytać też na Facebooku Linia kolejowa nr 35 Ostrołęka – Szczytno:

0 0 vote
Article Rating
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
olaf
5 miesięcy temu

Postarajacie się Panowie o NORMALNY ruch kolejowy do Warszawy a nie w pole

Ola
5 miesięcy temu
Reply to  olaf

Olaf warto rozwijać sieć kolejową. Przywracając połączenie na trasie Ostrołęka-Szczytno, wzrasta liczba chętnych do podróży na trasie Ostrołęka-Warszawa. Nie wiem tylko jak PiS sobie poradzi z tymi obietnicami. Poza programami 500+ niewiele im siè udaje

Olo
5 miesięcy temu

Rewelacyjna wiadomość. Całe szczęście, że utrzymał się rząd PiS i realizowane są te inwestycje. Również i obwodnica i most obwodnicowy ruszyły

Ola
5 miesięcy temu
Reply to  Olo

Olo rewitalizacja tej lini to kontynuacja projektów z czasów rządów PO-PSL.Modernizację tej linii na odcinku Ostrołęka – Chorzele przewidziano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Tu masz link do info https://bit.ly/2DyhX2V

Spokojnie patrzący
5 miesięcy temu

Rząd PiS konsekwentnie realizuje inwestycje, które równomiernie rozwijają Polskę. Brawo za odejście od programu PO – PSL nazywanego polaryzacyjno-dyfuzyjnym, w którym stawiano na rozwój tylko największych metropolii. Ostrołęka wraca też nad Narew – widać to po działaniach naszego posła. Mamy nareszcie rozstrzygnięty przetarg na obwodnice. I tylko samego miasta szkoda by tu władze lokalne to porażka

Ola
5 miesięcy temu

List intencyjny w sprawie tej inwestycji podpisano już w lutym 2015, kiedy to rządziło PO . Wtedy to też zagwarantowano środki finansowe.. Poseł niczego w tej kwestii nie załatwił, ale dba o fotki przydatne w kolejnej kampanii wyborczej.

Gość
5 miesięcy temu
Reply to  Ola

Listy listy taaaak to potrafiliście. Poza listami zero czegokolwiek

Ola
5 miesięcy temu
Reply to  Gość

Gościu! Ależ list intencyjny jest niezbędny, aby zacząć właściwe planowanie. Rewitalizacja linii kolejowych wokół Ostrołęki zaczęła się już w 2014 roku. Późno, ale w końcu zaczęło zmieniać się coś na lepsze po latach likwidacji linii i polaczeń kolejowych począwszy od lat 80-tych. Te zmiany na lepsze były czas postulowane przez tak znienawidzone lewactwo i zapewne dzięki środkom z Unii Europejskiej. Koniec kryzysu gospodarczego z roku 2008 tez zapewne był nie bez znaczenia. Portal Teraz Ostrołęka, skoro wyznaje motto „tylko prawda jest ciekawa”, powinien rzetelnie informować, a nie mydlić oczy, że dopiero PiS zaczął coś robić. Co ciekawe linia 35 przestała… Czytaj więcej »

Kamila
5 miesięcy temu

Super informacja !!!! Gratulacje dla PKP, dla naszych parlamentarzystów

Ola
5 miesięcy temu
Reply to  Kamila

Gratulacje należą się marszałkowi województwa Mazowieckiego, PKP i tym wszystkim lewakom trąbiącym wszem i wobec jak ważny transport lokalny i jak niebezpieczne wykluczenie komunikacyjne.

Kolejarz
5 miesięcy temu

Wzrost inwestycji na kolejach w ostatnich latach jest bezsprzeczny. Między innymi wyremontowana linia do Łap. Ciekawi mnie dlaczego nic nie dzieje się z remontem dworach PKP w Ostrołęce. Umowę ze źródłami finansowania remontu i to w obecności ministra podpisał jeszcze Prezydent Kotowskiego. Czy i to Kulik chce zaprzepaścić.

Gość
5 miesięcy temu

Super sprawa. Będziemy mogli podróżować jak kiedyś, tylko znacznie szybciej 🙂

internauta
5 miesięcy temu

fajna propaganda na stronie

Szymek
5 miesięcy temu
Reply to  internauta

Propaganda, to może jest, ale na twoim ulubionym portalu Pana Kamery.
Ale ostatnio trzeba przyznać, że osłabła. Czyżby Pan Kamera miał jakieś kłopoty ?

Ola
5 miesięcy temu
Reply to  Szymek

Ależ internauta ma racje, że to propaganda. W rzetelnym artykule znalazłaby się informacja o tym, że ta inwestycja została zapoczątkowana za rządów PO-PSL. O roli urzèdu marszałka województwa z PSL i funduszów unijnych.

Sympatyk kolei
5 miesięcy temu

Ile razy jeździłem w młodości na Warchały właśnie koleją do Szczytna. Bez peysbuków, netu i kompa.Urok niesamowity. Ciesze się że restorują tą linię do życia. 🙂

16
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x