Linia kolejowa Ostrołęka – Chorzele przywracana do życia. Wznowiono też ruch pociągów

Trwają warte prawie 315 mln zł prace związane z remontem linii kolejowej z Ostrołęki do Chorzel. Póki co są to roboty przygotowawcze. W związku z nimi wznowiono na tym odcinku ruch pociągów.

Prace to efekt podpisanej w lipcu umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele”. Dotyczą one ok. 60 km, a umowa opiewa na na sumę niemalże 315 mln zł.

Gdy roboty się zakończą, prędkość pociągów pasażerskich będzie wynosiła do 120 km/h, a towarowych 80 km/h. To ma zagwarantować szybkie połączenie kolejowe Ostrołęki z Chorzelami, a także ze Szczytnem i Olsztynem. Prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2022 roku.

A już się rozpoczęły. Pisaliśmy o tym m.in. TUTAJ. „W terenie wykonywane są prace geodezyjne oraz prace przygotowawcze do dostaw materiałów budowlanych” – dowiedzieliśmy się na początku listopada z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Z powodu prac na linii Ostrołęka-Chorzele wznowiono ruch pociągów: będą tędy przejeżdżać póki co te, które zajmą się dostawą materiałów budowlanych na plac budowy. Ustawiono, pod znakami STOP, przy przejazdach kolejowych, specjalne tabliczki informujące o tym fakcie. Należy się do nich bezwzględnie stosować.

Zdjęcia z rozpoczętych robót można znaleźć m.in. na Facebooku Pociągi w obiektywie mojego aparatu. Poniższe fotografie wykonano w Parciakach, znajdujących się nieopodal Baranowa:

O postępach prac przy reaktywacji wspomnianej linii można przeczytać też na Facebooku Linia kolejowa nr 35 Ostrołęka – Szczytno:

16
Dodaj komentarz

avatar
8 Wątki komentarzy
8 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najciekawszy wątek z komentarzem
16 Autorzy komentarzy
OlaGośćOlaOlaOla Autorzy ostatnich komentarzy
najnowszy najstarszy oceniany
olaf
Gość
olaf

Postarajacie się Panowie o NORMALNY ruch kolejowy do Warszawy a nie w pole

Ola
Gość
Ola

Olaf warto rozwijać sieć kolejową. Przywracając połączenie na trasie Ostrołęka-Szczytno, wzrasta liczba chętnych do podróży na trasie Ostrołęka-Warszawa. Nie wiem tylko jak PiS sobie poradzi z tymi obietnicami. Poza programami 500+ niewiele im siè udaje

Olo
Gość
Olo

Rewelacyjna wiadomość. Całe szczęście, że utrzymał się rząd PiS i realizowane są te inwestycje. Również i obwodnica i most obwodnicowy ruszyły

Ola
Gość
Ola

Olo rewitalizacja tej lini to kontynuacja projektów z czasów rządów PO-PSL.Modernizację tej linii na odcinku Ostrołęka – Chorzele przewidziano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Tu masz link do info https://bit.ly/2DyhX2V

Spokojnie patrzący
Gość
Spokojnie patrzący

Rząd PiS konsekwentnie realizuje inwestycje, które równomiernie rozwijają Polskę. Brawo za odejście od programu PO – PSL nazywanego polaryzacyjno-dyfuzyjnym, w którym stawiano na rozwój tylko największych metropolii. Ostrołęka wraca też nad Narew – widać to po działaniach naszego posła. Mamy nareszcie rozstrzygnięty przetarg na obwodnice. I tylko samego miasta szkoda by tu władze lokalne to porażka

Ola
Gość
Ola

List intencyjny w sprawie tej inwestycji podpisano już w lutym 2015, kiedy to rządziło PO . Wtedy to też zagwarantowano środki finansowe.. Poseł niczego w tej kwestii nie załatwił, ale dba o fotki przydatne w kolejnej kampanii wyborczej.

Gość
Gość
Gość

Listy listy taaaak to potrafiliście. Poza listami zero czegokolwiek

Ola
Gość
Ola

Gościu! Ależ list intencyjny jest niezbędny, aby zacząć właściwe planowanie. Rewitalizacja linii kolejowych wokół Ostrołęki zaczęła się już w 2014 roku. Późno, ale w końcu zaczęło zmieniać się coś na lepsze po latach likwidacji linii i polaczeń kolejowych począwszy od lat 80-tych. Te zmiany na lepsze były czas postulowane przez tak znienawidzone lewactwo i zapewne dzięki środkom z Unii Europejskiej. Koniec kryzysu gospodarczego z roku 2008 tez zapewne był nie bez znaczenia. Portal Teraz Ostrołęka, skoro wyznaje motto „tylko prawda jest ciekawa”, powinien rzetelnie informować, a nie mydlić oczy, że dopiero PiS zaczął coś robić. Co ciekawe linia 35 przestała… Czytaj więcej »

Kamila
Gość
Kamila

Super informacja !!!! Gratulacje dla PKP, dla naszych parlamentarzystów

Ola
Gość
Ola

Gratulacje należą się marszałkowi województwa Mazowieckiego, PKP i tym wszystkim lewakom trąbiącym wszem i wobec jak ważny transport lokalny i jak niebezpieczne wykluczenie komunikacyjne.

Kolejarz
Gość
Kolejarz

Wzrost inwestycji na kolejach w ostatnich latach jest bezsprzeczny. Między innymi wyremontowana linia do Łap. Ciekawi mnie dlaczego nic nie dzieje się z remontem dworach PKP w Ostrołęce. Umowę ze źródłami finansowania remontu i to w obecności ministra podpisał jeszcze Prezydent Kotowskiego. Czy i to Kulik chce zaprzepaścić.

Gość
Gość
Gość

Super sprawa. Będziemy mogli podróżować jak kiedyś, tylko znacznie szybciej 🙂

internauta
Gość
internauta

fajna propaganda na stronie

Szymek
Gość
Szymek

Propaganda, to może jest, ale na twoim ulubionym portalu Pana Kamery.
Ale ostatnio trzeba przyznać, że osłabła. Czyżby Pan Kamera miał jakieś kłopoty ?

Ola
Gość
Ola

Ależ internauta ma racje, że to propaganda. W rzetelnym artykule znalazłaby się informacja o tym, że ta inwestycja została zapoczątkowana za rządów PO-PSL. O roli urzèdu marszałka województwa z PSL i funduszów unijnych.

Sympatyk kolei
Gość
Sympatyk kolei

Ile razy jeździłem w młodości na Warchały właśnie koleją do Szczytna. Bez peysbuków, netu i kompa.Urok niesamowity. Ciesze się że restorują tą linię do życia. 🙂