Koncepcja obwodnicy Ostrołęki zaprezentowana w Starostwie

Korki w Ostrołęce to od dłuższego czasu codzienne problemy ostrołęczan, ale także mieszkańców powiatu ostrołęckiego. Szansą na uporanie się z nimi jest budowa obwodnicy miasta. Ważne w tej sprawie spotkanie odbyło się w Starostwie Powiatowym w Ostrołęce.

„W Starostwie Powiatowym w Ostrołęce 17 lutego odbyło się spotkanie, którego tematem przewodnim  było dokonanie ustaleń dotyczących wspólnych inwestycji drogowych, planowanych w najbliższym czasie na terenie Powiatu Ostrołęckiego” – informuje Starostwo Powiatowe w Ostrołęce. Temat numer 1 to budowa obwodnicy miasta.

Podczas spotkania zaprezentowano koncepcję obwodnicy Ostrołęki. Wykonał ją dla Powiatu Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie. Realizacja całej inwestycji ma kosztować ponad 900 mln zł.

Przedstawiciele samorządów i niektórych instytucji podpiszą porozumienie „w celu sprecyzowania kierunków działań i roli w przedstawionym na spotkaniu zadaniu.”

– Liczymy, że ze względu na swoje wielkie znaczenie dla regionu inwestycje te zostaną ujęte w Projektach Kluczowych Programu Polska Wschodnia – mówił starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.  – Warunkiem realizacji przedstawionych państwu zamierzeń jest zaangażowanie finansowe i współpraca wszystkich instytucji rządowych i jednostek samorządu terytorialnego, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Samorządu Województwa Mazowieckiego, Wojewody Mazowieckiego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskich Linii Kolejowych, Powiatu oraz samorządów gmin.

Zadanie ambitne, ale mnie ono nie przeraża. I państwa również nie powinno, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę to, że na dziś zapewnione jest finansowanie dla obwodnicy Ostrołęki w ramach rządowego programu „Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030” oraz mostu w Teodorowie w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”. Pozostałe odcinki planowane są do realizacji przy wsparciu środków z Programu Polska Wschodnia 2021-2027. Ich wartość wraz z mostem południowym w Nożewie i wiaduktami szacowana jest na kwotę 596.525.000 zł.

Inwestycja została podzielona na następujące odcinki drogowe:

1. Obwodnica Ostrołęki na terenie gm. Olszewo-Borki, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z  rządowego „Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030”, długość odcinka 13-13,5 km, wartość brutto: 270.000.000 zł,

2. Most na Narwi w Teodorowie wraz z drogami dojazdowymi, inwestycja Powiatu Ostrołęckiego z programu rządowego „Mosty dla regionów”, długość odcinka 4 km, wartość brutto: 60.885.000 zł,

3. Odcinek Szwendrowy Most – Łęg Przedmiejski, długość odcinka 7 km, wartość brutto: 54.600.000 zł,

4. Budowa odcinka łączącego obwodnicę Ostrołęki z węzłem włączeniowym Śniadowo w drodze ekspresowej S-61 Via Baltica w raz z połączeniem gmin Troszyn i Czerwin. Długość odcinka 16,950 km, wartość: 64.935.000 zł.

5. Budowa odcinka obwodnicy od drogi krajowej 61 do drogi wojewódzkiej nr 627 na terenie gminy Rzekuń. Długość odcinka 8 km z wiaduktem, wartość: 66.400.000 zł,

6. Budowa odcinka obwodnicy od drogi wojewódzkiej nr 627 do linii kolejowej nr 34 Ostrołęka – Małkinia. Długość odcinka 5 km, wartość: 39.000.00 zł,

7. Połączenie obwodnicy Ostrołęki wzdłuż linii kolejowej nr 34 poprzez węzeł włączeniowy Sulęcin do węzła Komorowo na drodze S-61 Via Baltica. Długość odcinka 26 km, wartość 202.800.000 zł,

8. Budowa odcinka obwodnicy Ostrołęki łączącej drogę krajową nr 61 z linią kolejową nr 34. Długość odcinka 8 km, wartość z wiaduktem i mostem południowym na Narwi: 107.905.000 zł.

W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele samorządów różnego szczebla, Elżbieta Kozubek, dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, Tomasz Dąbrowski, zastępca dyrektora ds. Inwestycji Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie,  Andrzej Kmiecik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach wraz z Damianem Kniaziem, dyrektorem projektu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny i Michałem Dorozem, kierownikiem kontraktu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny oraz dyrektor naczelny Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie.

5 1 zagłosuj
Ocena artykułu
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
123

Gdyby ostrołęczanie 3 lata temu inaczej głosowali na prezydenta to już dawno była by estakada na rondo warszawska a tak my ugrzęźli o czort karty rozdaje.

TYLKO Z JEDNEJ PARTII MOŻE BYĆ PREZYDENT KTÓRY ZAPEWNI ROZWÓJ MIASTA I OKOLIC