Koleją w 30 minut do Chorzel. Już w 2022 roku

Umowa opiewająca na 314,7 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” została podpisana 26 lipca. Na jednym z peronów na Stacji PKP Ostrołęka.

Podpis pod umową złożyli: Artur Szumisz – prezes zarządu spółki Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe i Krzysztof Pietras – dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.

Podpisanie umowy, tak ważnej dla ostrołęczan, bo oznaczającej szybkie i komfortowe przemieszczanie się nie tylko do Chorzel, ale też do Szczytna, Olsztyna – czy w przyszłości – także do Ciechanowa i Łomży, sprawiło, że w Ostrołęce gościł Andrzej Bittel – wiceminister infrastruktury i Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.

Linia ta ma ogromne znaczenie nie tylko dla Mazowsza, ale także międzyregionalne – mówił Ireneusz Merchel. – Historycznie przez Ostrołękę w kierunku Olsztyna, pociągi jeździły z południa Polski na północ, były stałe kursy między np. Lublinem a Gdynią. Pokazuje to potencjał, który będzie tu wykorzystywany. Po modernizacji przejedziemy z Ostrołęki do Chorzel w 30 minut, a w około półtorej godziny do Olsztyna. Ostrołęka leży w bardzo newralgicznym punkcie. W dodatku, elektrociepłownia, która tu wkrótce będzie rozbudowana, także będzie potrzebować linii kolejowych do przywożenia opału. Realizacja tego projektu także świetnie wpisuje się w kierunek wschodni, na Łomżę – który to kierunek zostanie objęty wkrótce pracami modernizacyjnymi.

Poseł Arkadiusz Czartoryski podkreślił: – To niezwykle historyczna chwila, bo oznacza, że znowu będziemy mieć połączenie kolejowe z północą. Dzięki inwestycji pociągi wrócą na nieczynną od 18 lat linię, co znacząco zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu. Ale warto też wspomnieć, że kilka tygodni wcześniej gościliśmy w Ostrołęce w Urzędzie Wojewódzkim przedstawicieli rządu z informacją, że zostaliśmy wpisani w plan budowy do Centralnego Portu Komunikacyjnego między Łodzią a Warszawą. To dla nas bardzo cenne.

Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą okolu 57 km torów. Dzięki modernizacji ożyją stacje: Ostrołęka, Grabowo, Jarząbka, Chorzele oraz przystanki: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki i Olszewka. Prędkość pociągów będzie wynosiła do 120 km na godzinę dla ruchu pociągów pasażerskich i 80 km dla ruchu pociągów towarowych. Roboty planowane są od 2020 roku, a ich zakończenie na rok 2022. Projekt będzie realizowany w systemie „projektuj i buduj”.

W cyfrach wygląda to tak: 4 stacje, 4 przystanki, 57 km linii kolejowej, 35 przejazdów kolejowo-drogowych, 6 mostów (w ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew), 14 przepustów, 19 rozjazdów oraz lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym zlokalizowane w Ostrołęce.

Sumując: w Ostrołęce została podpisana bardzo ważna umowa. Istotna dla Ostrołęki, regionu i dla całej Polski. Czemu więc przy jej podpisywaniu zabrakło prezydenta Ostrołęki? – rodzi się pytanie.

-Osoby, które były zainteresowane, są na miejscu – usłyszeliśmy w odpowiedzi od organizatorów spotkania na stacji kolejowej w Ostrołęce.

Jednocześnie słychać było pewne zaniepokojenie losami modernizacji budynku dworca PKP w Ostrołęce.

– Nie wiem co dalej z tym projektem. Wiem tylko, że osoby, które miały zajmować się tym projektem odeszły z pracy. Mam jednak nadzieje, że obecny prezydent Ostrołęki nie zerwie umowy i dworzec będzie remontowany – powiedział nam poseł Arkadiusz Czartoryski.

najnowszy najstarszy oceniany
Wdowa z Krakowa
Gość
Wdowa z Krakowa

Brawo, panie pośle. Dziękujemy… za co teraz właściwie dziękujemy? Aha, dziękujemy, że zaszczycił pan to uroczyste podpisanie swoją obecnością. Gdziekolwiek się pan poseł nie pojawi, tam rozbłyska iskierka nadziei i cieplej się wszystkim robi na serduszku. No i bez pana zdjęcia z imprezy byłyby jakieś niekompletne. Dziękujemy, dziękujemy, raz jeszcze dziękujemy. I brawo. I tak trzymać.

Ala
Gość
Ala

Obecność Posła to dziś , długie skuteczne starania to wczoraj i przedwczoraj, ty mało dowcipna wdowi tego nie łapiesz, szkoda

dalibskop@wp.pl
Gość
dalibskop@wp.pl

Całe szczęście, że tu Kulik nic nie może zatrzymać. Poseł Czartoryski działa dla Ostrołęki. Ponownie przejedziemy m ostem kolejowym przez Narew i pojedziemy do Gdańska. 120 km na godzinę dla osobowych to super szybkość i to już w 2022 roku. Ten rząd jest niezwykle pozytywnie nastawiony do mniejszych ośrodków. Szkoda, że przez wybór takiego prezydenta miasta tracimy dziejową szansę

Edek z fabryki kredek
Gość
Edek z fabryki kredek

Taki poseł, jak nasz poseł jest jeden i niepowtarzalny! Jego idei, zapału, niezłomnego ducha i szybkości w działaniu niczym Pendolino nikt i nic nie zatrzyma!

Witajcie witajcie!
Gość
Witajcie witajcie!

No nie zatrzyma – tak cie to boli, ze ktos robi cos dobrego dla Ostroleki? ar

Edek z fabryki kredek
Gość
Edek z fabryki kredek

Boli mnie myśl, co byłoby, gdyby naszego pana posła jesienią miało zabraknąć w sejmie… Cóż my wtedy uczynimy? Kto tak żarliwie będzie walczył o każdy metr torów kolejowych? Gdyby nie pan poseł bylibyśmy straceni.

Michał
Gość
Michał

Ty już jesteś stracony, dla normalnego myślenia

Zbtender
Gość
Zbtender

Edek melisę sobie zaparz, albo podwójne relanium zaaplikuj

👍Poseł
Gość
👍Poseł

To mnie się podoba😃

Drwal
Gość
Drwal

Bardzo mi sie to nie podoba. Nie chce tego polaczenia.

Majk
Gość
Majk

To możesz jeździć furmanką, to wolny kraj

Ola
Gość
Ola

Tak dla przypomnienia info z lutego 2015: https://bit.ly/2JZyQaV
PiS sobie przed wyborami przypomniał i propagandę uprawia jak za Gierka.